De leerlingenvan D&P hebben vooral veel geleerd over gezonde voeding en verzorging en hebben dit in hun spellen verwerkt. Terwijl de leerlingen van T&T vooral aan de slag zijn gegaan met het ontwerp van de spellen waarbij ze onderweg leerde 3D-tekenen en -printen. Daarnaast stonden de 21e-eeuwse vaardigheden, probleem oplossen, samenwerken en communicatie, voor alle leerlingen op het programma.
Begin maart presenteren de groepjes hun prototypes aan de opdrachtgever. Na een evaluatie van de uitvoering van dit project gaat het ook uitgevoerd worden doorleerlingen van de andere scholen in onze STO-regio. Hiermee is dit een heel mooi voorbeeld van een technische opdracht voor de onderbouwleerlingen in “De Nieuwe Leerweg”, samenwerken met een opdrachtgever uit een echt beroepenveld en de ontmoeting tussen techniek en zorg. Hiernaast was deze projectgerichte manier van werken een echte leerschool voor de betrokken docenten. We zagen met de week het enthousiasme van de leerlingen en de docenten groeien onder meer met dank aan de samenwerking met de opdrachtgever en de begeleiding van de betrokken Techniektalenten-onderwijsontwikkelaars.