πππ€ππ§ πππ§ π³ππ-π¨π§πππ«π³π¨ππ€ππ«. Een schoolopdracht die je niet zo vaak hoort. Maarβ¦ hoe pak je dat aan? Want wat doet een zee-onderzoeker eigenlijk? Oke, die laatste is misschien wat moeilijk. Maar wat zou je tekenen bij een rekendocent? Leerlingen uit groepen 6 t/m 8 van de basisschool volgen de les Beeldenbrekers.
Een lessenreeks waarin vooraf wordt nagedacht over verschillende beroepen.
π Is het een beroep met een fysieke of mentale belasting?
π¬ Wat zijn de werkuren en werkzaamheden?
π¨ Geef je als docent altijd les of doe je ook andere dingen?
π Waarom tekent iedereen in de brainstorm een robot of een mannelijke zee-onderzoeker?
β
β
β
β
β
β
β
β
β
β
β
β
β
β
β
β
β
β
β
β
β
β
Verschillende gastsprekers vertellen enthousiast over hun beroep en beantwoorden alle vragen.
β
En wat blijkt? Zowel rekendocent als zee-onderzoeker zijn hele toffe banen. En de school-hond, die is eigenlijk ook heel tof.
β
β
β
β
β
β
Met Beeldenbrekers doorbreken we (gender)stereotypen over (bèta)technische en ICT-beroepen. Hierdoor verbreden we de verwachtingen en de toekomstmogelijkheden van jonge leerlingen.