Teken een zee-onderzoeker tijdens de les Beeldenbrekers
1
min. lezen
π“πžπ€πžπ§ 𝐞𝐞𝐧 𝐳𝐞𝐞-𝐨𝐧𝐝𝐞𝐫𝐳𝐨𝐞𝐀𝐞𝐫. Een schoolopdracht die je niet zo vaak hoort. Maar… hoe pak je dat aan? Want wat doet een zee-onderzoeker eigenlijk? Oke, die laatste is misschien wat moeilijk. Maar wat zou je tekenen bij een rekendocent? Leerlingen uit groepen 6 t/m 8 van de basisschool volgen de les Beeldenbrekers.

Brabantse Wal

π“πžπ€πžπ§ 𝐞𝐞𝐧 𝐳𝐞𝐞-𝐨𝐧𝐝𝐞𝐫𝐳𝐨𝐞𝐀𝐞𝐫. Een schoolopdracht die je niet zo vaak hoort. Maar… hoe pak je dat aan? Want wat doet een zee-onderzoeker eigenlijk? Oke, die laatste is misschien wat moeilijk. Maar wat zou je tekenen bij een rekendocent? Leerlingen uit groepen 6 t/m 8 van de basisschool volgen de les Beeldenbrekers.

Een lessenreeks waarin vooraf wordt nagedacht over verschillende beroepen.

🏭 Is het een beroep met een fysieke of mentale belasting?

πŸ”¬ Wat zijn de werkuren en werkzaamheden?

πŸ‘¨ Geef je als docent altijd les of doe je ook andere dingen?

πŸ™‹ Waarom tekent iedereen in de brainstorm een robot of een mannelijke zee-onderzoeker?

‍

‍

‍

‍

‍

‍

‍

‍

‍

‍

‍

‍

‍

‍

‍

‍

‍

‍

‍

‍

‍

‍

Verschillende gastsprekers vertellen enthousiast over hun beroep en beantwoorden alle vragen.

‍

En wat blijkt? Zowel rekendocent als zee-onderzoeker zijn hele toffe banen. En de school-hond, die is eigenlijk ook heel tof.

‍

‍

‍

‍

‍

β€”

Met Beeldenbrekers doorbreken we (gender)stereotypen over (bèta)technische en ICT-beroepen. Hierdoor verbreden we de verwachtingen en de toekomstmogelijkheden van jonge leerlingen.

Meer informatie
Contact BW
Contact WBM
created by Bigbooom